Sala Gymnastikförening
Gymmix Gruppträning
Yoga
Yoga är en flertusenårig indisk metod för hälsa och välbefinnande.  Yoga är kroppspositioner, andningsövningar, meditation och renande processer. Yoga är också ett utmärkt komplement till andra träningsformer som löpning och styrketräning då yoga erbjuder stretching, stabilitet och rörlighet.

Sala Gymnastikförening Gymmix erbjuder pass i följande yogaformer:

Hathayoga är grunden till all fysisk yoga.  Hathayoga är kraftfull yoga som strävar efter ett starkt och balanserat sinne eller en harmonisk själ genom att stärka och balansera kroppen. Hathayoga bygger styrka och fokus, renar kroppen från gifter och slaggprodukter samt dämpar stress och spänningar. Obalanser i kroppen jämnas ut och smidigheten och rörligheten ökar. Hathayoga ställer inga krav på prestation, perfektion eller resultat - du får vara den du är utifrån dina egna förutsättningar. Instruktören bygger egna program med olika teman.

Gymmix Yoga är Svenska Gymnastikförbundet Gymmix eget koncept med förkoreograferat program som utgår ifrån hathayoga (där instruktören även kan lägga till egna positioner och sekvenser). Här arbetar vi mer i ett flöde med kroppspositionerna. Gymmix Yoga ger energi, värme och avspänning.

Yinyoga är egentligen ingen yogaform i sig, utan mer som en aspekt eller dimension av yoga. Här tittar vi på motsatsen till den dynamiska yogan, det vill säga på stillheten och lugnet. Man sitter en längre tid i positionerna som man håller på ett visst sätt, så att bindvävnaden stimuleras och cirkulationen ökar i hela kroppen. Detta kan i sig upplevas utmanande och yinyoga ger kraftfulla effekter i både kropp och sinne och har en terapeutisk inverkan avseende obalanser i kroppen, avslappning och återhämtning.

Bra att tänka på innan du ska yoga: bär mjuka kläder, inga skor behövs, ät ingen större måltid timmarna innan yogapasset.

Max antal: 25st