Gymmix Gruppträning
Sala GFs promenad-, jogging- eller cykelrunda!
2020-12-20 14:14

Sala GFs promenad-, jogging- eller cykelrunda!

Passa på att motionera och träna lite extra utomhus.

Följ slingan och stanna vid de olika träningsstationerna.

Träna efter egen förmåga eller varför inte utmana någon på en tuffare runda!

Vi ses ute!

Sala Gymnastikförening

STADSPARKEN - SALBERGAHALLEN - MÅNS OLS - GRÖNA GÅNGEN - NYA VATTENTORNSBACKEN - IDROTTSHALLEN - HEM

STADSPARKEN -  Tricep 💪🏻

Använd en parkbänk och träna tricep. Håll händerna på parkbänkens kant med fingrarna mot kroppen. “sitt” i luften utanför bänken. Sänk ner dig genom att böja armarna i 90 grader och pressa upp med armarna igen. Gör övningen 10 gånger x 3.

SALBERGAHALLEN - Balans

Hoppa hage! Hoppa hage utanför Salbergahallen. Hoppa på ett ben i taget. Glöm inte att ha roligt.

MÅNS OLS BADPLATS - 1 minut 10 burpees. Upprepa x 5!

Burpees - börja från stående, huka dig ner och sätt händerna i marken. Hoppa bak med fötterna och stå i planka. Hoppa tillbaka med fötterna så du sitter på huk och gör ett upphopp med klapp.

Enklare variant att använda en trappa när du står i planka. Undvik upphopp och gör ett benböj.

GRÖNA GÅNGEN - Indianhopp - intervaller

Gå friskt fram till en parkbänk - gör 15 indianhopp - gå friskt till nästa parkbänk osv.

NYA VATTENTORNET - Lår och rumpa - backträning

Gå upp för backen till nya vattentornet. Gå ner och vänd upp igen. Upprepa fem gånger.

IDROTTSHALLEN - Armhävning

Gör breda armhävningar mot en parkbänk/trappa. Håll kroppen rak och ha en neutral svank. Blicken ner mot bänken/trappan. Håller du fötterna längre ifrån bänken blir det tyngre. 10 armhävningar x 3.

Enklare variant - använd ett träd och gör armhävningar stående mot trädet!

HEMMA - Bålstyrka

Tack för en härlig stund! Vi avsluta med att göra valfri antal situps!

10, 20, 30, 40… Kämpa på!!

Tack för att du tränade med oss! Hoppas vi snart ses igen!

Gymmix Sala

www.sgf.gymmix@gmail.com