Sala Gymnastikförening
Välkomnande - Gemenskap - Rörelseglädje - Kreativitet
Sala Gymnastikförening bildades 1932

Om oss..

Egentligen bildades föreningen år 1882 men efter en tid dog föreningen ut, den lades dock aldrig ned. Vi räknar ändå nuvarande Sala GFs start år 1932.

År 1934 begärde Sala GF och fick inträde i Svenska Gymnastikförbundet.

År 2009 startades Gymmix som varumärke i föreningen.

Gymnastikförbundet är en av Sveriges största idrottsorganisationer med ca 229 000 medlemmar i drygt 1 100 föreningar över hela landet.

Gymnastik har varit med vid olympiska spelen sedan starten 1896. Damerna kom dock inte förrän år 1928.

Sala hade tidigare två gymnastikföreningar, år 1992 slog man samman till en förening.

Föreningen berstår av en styrelse och har även två kommittéer

Barn- o ungdomsverksamhet -  BUS

och gymmix som är gruppträning för vuxna eller barn över 15 år.

När du tränar med Gymmix bidrar du till vår barn- o ungdomsverksamhet.

Överskott går till bland annat inköp av redskap och bidrar till att vi kan hålla låga deltagaravgifter.

Kontakta oss gärna om frågor och funderingar.

Kanske vill just du vara med och utveckla föreningen.
Bli instruktör i Gymmix eller ledare i någon av våra barn- o ungdomsgrupper?
Att bara finnas till hands och hjälpa ledare med administration eller arrangemang är värdefullt.

Barn och Ungdom: sala.gymnastikforening@gmail.com

Gymmix: sgf.gymmix@gmail.com