Sala Gymnastikförening
Gymmix Gruppträning
Zumba - Gold - Toning - Fitness- Strong
Zumba Fitness

Kombinerar exotiska rytmer från Latinsk och internationell musik.

Innan man vet det, har man genomfört ett träningspass och är rysligt svettig!

Det finns ingen annan träningsform som kan jämföras med Zumba Fitness, enkelt, effektivt och väldigt roligt.

Gå från träningen med ett leende på läpparna och med en energi som räcker flera dagar.

Den grundades av aerobicsledaren Alberto "Beto" Perez i Colombia på 1990-talet. Idén fick han efter att han en gång glömt sin vanliga skiva med musik och fick improvisera med hjälp av en latinsk blandskiva. Passet blev så uppskattat att han lanserade Zumba.

"Move Fast and Have Fun" , "Let´s Party"

Max antal: 50 st

Strong by Zumba

Strong by Zumba™ är ett gruppträningsprogram som lättast kan beskrivas som en kombination av HIIT (högintensiv intervallträning), egna kroppsviktsövningar, styrka och kondition - allt detta så klart under ledning av musik! Det finns inga danssteg och musiken är, som i alla former av Zumba, en viktig del av passet. Rörelserna är synkroniserade med musiken och tempot ger passet en hög intensitet. Genom att använda sig av sin egen kroppsvikt kommer man att få muskulär uthållighet, toning och givetvis den stora glädjen att träna till härlig musik! Kom och testa!

Max antal: 30 st

Zumba Gold

Ett lättare pass som vänder sig till deltagare som vill börja sin resa till en mer hälsosam livsstil och/eller en lättare väg in i Zumba Fitness världen som har ett tuffare tempo och koordination.

Passet kombinerar skön och lätt träning till latinska rytmer från bland annat Salsa, Merengue,  Cumbia och Reggaeton.

Passet går att utföra utan hopp och höftvridningar.

Max antal: 50 st

Zumba Toning

Hjärtat arbetar intensivt tillsammans med latinamerikanska rytmer och steg, för att skapa en hög kaloriförbränning, styrketräning och dans i ett fitness-party!

Deltagarna använder maracas-liknande vikter (lånas på plats) för att förbättra rytm och muskler på alla zoner, inklusive armar, mage och lår.

Med hjälp av Zumba® Toning-stick´s skulpteras kroppen.

Zumba Toning är det perfekta sättet att skulptera sin kropp naturligt samtidigt som man har riktigt roligt!

Max antal 35 st

Zumba Toning/Fitness

Max antal: 37 st

Skor:

Lätta skor med bra sula är att rekommendera.  "danssneakers", "crosstraining" eller "aerobic", de ger dämpning och sidstöd vilket behövs för sida till sida rörelser. De har också lägre sugkraft i gummisulan för att lättare glida och rotera.

Kläder:

Kläder du känner dig bekväm att svettas och träna i.

Lustfyllt:

För den som gillar att kombinera konditionsträning och dans och allra helst till latinska rytmer är detta fantastiskt kul. Även nybörjare klarar det.

Förbränning:

Effektiv fettförbränning i och med att du är i gång hela tiden, en slags intervallträning.

Socialt:

Alla dansar en och en. Stämningen är glad och upprymd och alla går ut efter passet med ett stort leende på läpparna. En positiv känsla som sitter i flera dagar.

Våra Instruktörer är utbildad och licensierade av Zumba® Fitness